hány óra?

ez van ma

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

most böffent

  • emole: Bizony, bizony. Lassan visszatér az élet. Tudod, hogy van ez: az ember kreativ... (2012.02.03. 22:37) párizs
  • : hoppá! 2,5 év után moleblog! (2012.02.03. 21:45) párizs
  • emole: Azóta annyi változás állt be, hogy ilyen lett a cucc: m.blog.hu/mo/molehill/i... (2009.12.17. 13:32) jam
  • immortalis: Ugyanilyen motyóm van, csak még van alátolva egy 410-es láda... :) Vesekőzúzás... (2009.12.17. 12:54) jam
  • TrollH: Maci száraz (2009.09.19. 17:57) jaj jaj
  • Utolsó 20

moleblog

„a kellően fejlett technológia nem különböztethető meg a varázslattól" [Arthur C. Clarke]

rádió

Classic fm

stat

CamelPark SEO tools - Google PageRank
 
ennyien néztek meg:
webstat

feedelj rám

code

hangdoboz

2009.05.03. 23:10 | emole | 2 komment

Címkék: kütyü basszusgitár

Elkészült a basszgitár hangszóróm!

Az úgy volt, hogy Balogh Laci kollégámtól kaptam egy dobozt, amin még ő zenélt sok-sok évvel ezelőtt. Szereztünk bele két hangszórót, aztán nagy szünet következett. Két hete aztán felgyorsítottam az eseményeket, megtöltöttem a ládát a két hangszóróval, és kipróbáltuk. Egész rendes hangja volt, valamint megállapítottuk, hogy nyitva kellene hagyni a hátulját, úgy mélyebbre menne, mert a doboz egy kicsit szűk a két motornak.

a kész doboz

Hazavittem hát, és elkezdődött a fúrás-faragás. Először szétszedtem egészen. Meg kellett erősíteni az előlap felfüggesztését, mert nem tömített körben, és a nehéz előlapot sem bírta el. Támasztó keretet kapott 30x40-es lécből, erre lesz felcsavarozva az előlap.

A doboz szépen elkészített darab volt, de egy kicsit beszáradtak már a csapolások, ezeket parkettaragasztóval és ékekkel kitöltöttem, valamint a sarkokat is megerősítettem. A képen már látszanak az új belső keretlécek is. Új, profi hordfüleket is kapott.

kész a csupasz keret

Az előlapon helyet kapott még egy középmagas sugárzó is, mivel az első próbáknál kiderült, hogy bár a hanghoz kell a csattogás is, ezt a nagy hangszórók már nem produkálják. Csütörtökön még az utsó pillanatban sikerült leszaladni Fehérvárra, ahol is találtam "post-Videoton" 160W-os zárt kosarú hangszórót. Ez lett a közép. A hangváltója nincs túlbonyolítva: 3 db 4,7 µF-os fóliakondi párhuzamosan :)

A doboz megjelenését amúgy az Orange ihlette, csak itt most nem az egész doboz, hanem csak a hangszóróselyem mögötti előlap lett narancssárga. A képen még a festés közben, az alapozás után látható az előlap. Sajna a közép berakásakor kicsit trükközni kellett, mert "tisztán" nem fért el a helyén, vagyis kicsit ki kellett harapni a hangszóróselyem-tartó keretből is. De így még jobban is tetszik a design.

szárad az alapozó

Lábakat is kapott a doboz, a próbánál ugyanis egyszerűen elkezdett vándorolni a szobában a zene ütemére. Az meg mégsem járja, hogy folyton a hangszóróm után szaladgáljak (mert csak a telefonfülkék visszahívhatóak)...

lábakat is kapott

A hátulján középen hagytam egy rést. Ez egyszerű "szemre" nyúlás volt, a "nagyok" dobozainál ugyanez a trükk eljátszódik. Lehetett volna todományos alapossággal is eljárni, de itt most nem volt hozzá kedvem. Végül majd úgyis kiderül, hogy jól szól-e.

a reflexnyílás

Itt egy kicsit közelebbről is megszemlélhető a bekötés és a doboz belseje. Kapott finom puha csillapító anyagot is a reflexiók csökkentése érdekében. Az meg, hogy bele lehet látni, csak külön érdekessége a konstrukciónak.

A borítás egyébként speciális hangfalbevonó filc. Ez az anyag viszont nagyon bejött. Könnyű vele dolgozni, szépen felragad a dobozra, könnyű hajtogatni, egyszerű szabni, és még jól is néz ki. Sokkal többet szívtam volna a műbőrrel, és még nem is lenne ilyen szép :)

a bekötés és a "hangváltó"

Ma estére aztán megszólalt a doboz. A magas elé eleinte kevésnek bizonyult egy 4,7 µF-os kondi, ezért hármat párhuzamosan kötöttem. Így már szép. A mélyek pedig egyszerűen mélyek. Nem győztem este élvezkedni. :) Meg is fájdult a hátam a sok gitározástól :(

A reflexnyílással azért még lehet kísérletezni, de alapvetően nincs elrontva a dolog.

Egy baj van: most már erősítőt is kell gyártani hozzá ;)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://molehill.blog.hu/api/trackback/id/tr251101322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sepiaz 2009.05.06. 20:31:02

Igényes munka.
Én egy régi csöves erősítő átalakításába fogtam. Már van hozzá hangszóró is, csak a dobozát kell kitalálni, mert nehéz a cucc.
i-gen.freeblog.hu/archives/2009/05/06/erolkodo/

vakond 2009.05.07. 19:06:35

Kösz, igyekeztem :)
süti beállítások módosítása